Alt hvad du behøver til en god træning

Alt hvad du behøver til en god træning

Der findes rigtig mange forskellige træningsmaskiner og træningsmetoder. God træning kræver gode træningsmaskiner. Alt andet lige, skal den træningsmaskine du vil bruge, passe til den træningsform du ønsker at træne. Hvis du decideret kun ønsker at træne ben, så vil det være oplagt at fortrække motionscyklen, frem for løbebåndet, da du får rørt lår musklerne mere generelt når du cykler end når du løber. Måske man kan kombinere 10minutter på den ene maskine og 10minutter på den anden maskine. Men herunder kan du læse mere specifikt om de mest populære maskiner, og læse både om deres fordele og ulemper.

Løbebånd

På et løbebånd får du rørt stort set alle muskler. Lige fra hjertet til skuldrene. Det er en meget bredspektret træningsform. Du kan løbe i det tempo der passer dig, da løbebåndet har en lang række løbefunktioner. Omend det er marathon eller intervalløb. Du kan løbe dig fra at være nybegynder til at kunne løbe marathon. Til gengæld giver det stød op i kroppen hver gang du tager et skidt. Derfor er det vigtigt at du har nogle gode løbesko, med god stødfunktion, som kan dæmpe stødet mest muligt.

Motionscykel

Når du cykler på en kondicykel, så bevæger du dine ben. Du får styrket dine lår og sædemuskler, som er nogen af de største muskler i kroppen. Ønsker du at styrke dine ben og baller, vil en motionscykel være at foretrække. Ligesom på løbebåndet, så kan en motionscykel også indstilles i flere forskellige niveauer. Du kan indstille det så du cykler på en flad landevej, uden yderliger eforhindringer. Til at du nærmest cykler Tour de France i Frankrings stejle bjerge. Der kræves ikke det store til at kunne bruge en motionscykel, udover sved absorberende træningstøj.

Crosstrainer

Crosstraineren i nær familie med løbebåndet. Men til forskel for løbebåndet, så løfter du ikke benene på samme måde, og får nogen stød i kroppen. En crosstrainer kan også justeres i forskellige niveauer, så det kan gå til at være super let, til at være ekstremt hårdt. Og selvom det ser legende let ud at stå på sådan en crosstrainer, så er det super hårdt. Faktisk løber man på ski, og alle der har prøvet at stå på langrand-ski, ved at at det er hårdt.

Romaskine

Ligesom crosstraineren får du ingen skadelige stød i kroppen ved at bruge en romaskine. Det gode ved at gå er at man får gang i samtlige muskler i kroppen. Det gælder lige fra benene til mavemusklerne, rygmuskler, og ikke mindst, armmusklerne. Det er en super og effektiv træningsmetode, som også kan justeres i niveau, så du kan sejle på vandet i vindstillet forhold, til at være på vandet med høje bølger og modstand.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *